Facebook   Twitter

Projectes escolars

Padrins i fillols

El projecte d’apadrinaments és un projecte a llarg termini que iniciàrem el curs 2006-2007 i la seva durada és indefinida. Hi participen els alumnes des de 3 anys fins a 3r d’ESO.

Els agrupaments es mantenen al llarg dels cursos i tenen una doble vessant:

  • Entre dos cursos, com mostra la taula.
  • Entre alumnes. A cada alumne se li assigna un fillol o padrí del grup corresponent:
Fillols Padrins
3 anys 4t Primària
4 anys 5è Primària
5 anys 6è Primària
1r Primària 1r ESO
2n Primària 2n ESO
3r Primària 3r ESO

 

Hort escolar

Amb la necessitat actual d’incorporar noves estratègies i activitats que permetin potenciar l’educació ambiental, ara ja fa més d’una dècada que els matajonquers podem conèixer el cultiu ecològic a través de l’hort.

La possibilitat de poder tenir espais de cultiu al centre i que a més es pugui donar sortida als productes conreats a través de la cuina, fa prendre consciència de la importància de conèixer i protegir diferents ecosistemes i valorar l’esforç i responsabilitat que es requereixen per a poder-ho fer. Ho duem a terme des de totes les etapes , en diferents àrees i aleshores fem un treball pedagògic en relació als hàbits d’alimentació i salut. L’hort és un context idoni per treballar el marc pràctic, vivencial i manipulatiu que tant valoram.

No podem oblidar la col·laboració de moltes famílies que sempre troben un raconet per poder participar en aquesta important tasca.

 

Lectura en parelles

lectura parelles

Aquest projecte es realitza a segon cicle de primària amb la intenció de millorar la competència lectora. La finalitat és oferir eines per ser lectors competents i millorar les habilitats a partir de situacions de comprensió que siguin significatives per ells. La metodologia és inclusiva, basada en l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals.

 

El menjador escolar, un espai educatiu

Consideram el menjador com un espai educatiu més dins l’escola, on es transmeten principis i es treballen especialment hàbits. Perquè això sigui possible ens hem d’implicar tots: professorat, monitors, personal de cuina i famílies. La continuïtat i coherència pedagògica la garantim amb la presència dels professors al menjador, la feina a tutoria i el treball des de diferents àrees.

 

PROGRAMES QUE HEM DESENVOLUPAT EN EL PASSAT

Centres Ecoambientals

Amb l’aplicació d’aquest projecte fomentam la capacitat d’anàlisi dels alumnes respecte a les accions quotidianes en els espais que els acullen cada dia i el respecte als espais naturals. Per altra banda, es potencia la creativitat de l’alumnat per a desenvolupar estratègies de sostenibilitat. En el desenvolupament d’aquest projecte hi participa tota la comunitat escolar: les famílies participen en la recollida d’oli a casa... El coordinador, amb la col·laboració d’altres membres del claustre, gestiona els recursos i estableix anualment les accions a realitzar.  

Suport a la Lectura i Escriptura

El Projecte de Suport a la Lectura i Escriptura (PSLE) parteix de l’interès per fomentar i millorar les habilitats comunicatives que permeten tant l’accés al coneixements com la transmissió d’idees i continguts.

Amb aquesta feina intentam proporcionar eines als nostres alumnes per tal que siguin competents i es puguin desenvolupar plenament en les seves possibilitats en qualsevol àmbit que es trobin ja que entenem que la lectura i l’escriptura són unes habilitats instrumentals que no només estan presents a totes les àrees del currículum sinó també a tots els àmbits de la vida quotidiana.

Així mateix el domini d’aquestes dues destreses és fonamental i imprescindible per a l’èxit escolar, per a la integració en el món tecnològic actual o per fruir d’una autonomia i desimboltura personals.


Notícies relacionades amb: Infantil, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Notícies
relacionades

Valoració intercanvi escola Gavina 6è primària. Curs 2018-2019
16 juny 2019
Circulars, Pares i mares, Primària, Projectes

Còdol: la revista de la UCTAIB ara només en versió digital
09 maig 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Projectes, Secundària

Valoració intercanvi escola Gavina 1r ESO 2019
15 abril 2019
Circulars, Pares i mares, Projectes, Secundària

Informacions diverses tancament centre, facturació i ajornament reunió. Curs 2019-2020
16 març 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Instruccions de la Conselleria d’Educació per a la suspensió temporal de l’activitat educativa. Curs 2019-2020
13 març 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Taller de cuina de març. Curs 2019-2020
12 març 2020
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària

Menú de març. Curs 2019-2020
03 març 2020
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Concurs literari de Sant Jordi. Curs 2019-2020
20 febrer 2020
Biblioteca, Circulars, Pares i mares, Primària, Secundària

XI Concert Cooperatiu Solidari. Curs 2019-2020
17 febrer 2020
Circulars, Esdeveniments, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Sortida infantil, platja dels Capellans. Curs 2019-2020
09 març 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Sortides

Sortida 3 anys i 4t de primària, Castell de Bellver. Curs 2019-2020
19 febrer 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Sortides

Taller de cuina de febrer. Curs 2019-2020
13 febrer 2020
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària

Revista digital Còdol, febrer 2020. Cooperatives d’ensenyament de la UCTAIB
10 febrer 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Menú de febrer. Curs 2019-2020
30 gener 2020
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Recollida aliments Mallorca sense fam, AMiPA. Curs 2019-2020
29 gener 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Projectes escolars