Facebook   Twitter

Projectes escolars

Padrins i fillols

El projecte d’apadrinaments és un projecte a llarg termini que iniciàrem el curs 2006-2007 i la seva durada és indefinida. Hi participen els alumnes des de 3 anys fins a 3r d’ESO.

Els agrupaments es mantenen al llarg dels cursos i tenen una doble vessant:

  • Entre dos cursos, com mostra la taula.
  • Entre alumnes. A cada alumne se li assigna un fillol o padrí del grup corresponent:
Fillols Padrins
3 anys 4t Primària
4 anys 5è Primària
5 anys 6è Primària
1r Primària 1r ESO
2n Primària 2n ESO
3r Primària 3r ESO

 

Hort escolar

Amb la necessitat actual d’incorporar noves estratègies i activitats que permetin potenciar l’educació ambiental, ara ja fa més d’una dècada que els matajonquers podem conèixer el cultiu ecològic a través de l’hort.

La possibilitat de poder tenir espais de cultiu al centre i que a més es pugui donar sortida als productes conreats a través de la cuina, fa prendre consciència de la importància de conèixer i protegir diferents ecosistemes i valorar l’esforç i responsabilitat que es requereixen per a poder-ho fer. Ho duem a terme des de totes les etapes , en diferents àrees i aleshores fem un treball pedagògic en relació als hàbits d’alimentació i salut. L’hort és un context idoni per treballar el marc pràctic, vivencial i manipulatiu que tant valoram.

No podem oblidar la col·laboració de moltes famílies que sempre troben un raconet per poder participar en aquesta important tasca.

 

Lectura en parelles

lectura parelles

Aquest projecte es realitza a segon cicle de primària amb la intenció de millorar la competència lectora. La finalitat és oferir eines per ser lectors competents i millorar les habilitats a partir de situacions de comprensió que siguin significatives per ells. La metodologia és inclusiva, basada en l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals.

 

El menjador escolar, un espai educatiu

Consideram el menjador com un espai educatiu més dins l’escola, on es transmeten principis i es treballen especialment hàbits. Perquè això sigui possible ens hem d’implicar tots: professorat, monitors, personal de cuina i famílies. La continuïtat i coherència pedagògica la garantim amb la presència dels professors al menjador, la feina a tutoria i el treball des de diferents àrees.

 

PROGRAMES QUE HEM DESENVOLUPAT EN EL PASSAT

Centres Ecoambientals

Amb l’aplicació d’aquest projecte fomentam la capacitat d’anàlisi dels alumnes respecte a les accions quotidianes en els espais que els acullen cada dia i el respecte als espais naturals. Per altra banda, es potencia la creativitat de l’alumnat per a desenvolupar estratègies de sostenibilitat. En el desenvolupament d’aquest projecte hi participa tota la comunitat escolar: les famílies participen en la recollida d’oli a casa... El coordinador, amb la col·laboració d’altres membres del claustre, gestiona els recursos i estableix anualment les accions a realitzar.  

Suport a la Lectura i Escriptura

El Projecte de Suport a la Lectura i Escriptura (PSLE) parteix de l’interès per fomentar i millorar les habilitats comunicatives que permeten tant l’accés al coneixements com la transmissió d’idees i continguts.

Amb aquesta feina intentam proporcionar eines als nostres alumnes per tal que siguin competents i es puguin desenvolupar plenament en les seves possibilitats en qualsevol àmbit que es trobin ja que entenem que la lectura i l’escriptura són unes habilitats instrumentals que no només estan presents a totes les àrees del currículum sinó també a tots els àmbits de la vida quotidiana.

Així mateix el domini d’aquestes dues destreses és fonamental i imprescindible per a l’èxit escolar, per a la integració en el món tecnològic actual o per fruir d’una autonomia i desimboltura personals.


Notícies relacionades amb: Infantil, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Notícies
relacionades

Valoració intercanvi escola Gavina 6è primària. Curs 2018-2019
16 juny 2019
Circulars, Pares i mares, Primària, Projectes

Còdol: la revista de la UCTAIB ara només en versió digital
09 maig 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Projectes, Secundària

Valoració intercanvi escola Gavina 1r ESO 2019
15 abril 2019
Circulars, Pares i mares, Projectes, Secundària

Nom de les classes. Curs 2019-2020
11 novembre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Loteria de nadal, UCTAIB. Curs 2019-2020
08 novembre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Menú de novembre. Curs 2019-2020
31 octubre 2019
Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Informacions diverses menjador. Curs 2019-2020
29 octubre 2019
Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Autoritzacions administració de medicaments i recollida d’alumnes. Curs 2019-2020
29 octubre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Reunions generals de pares i mares, primer trimestre. Curs 2019-2020
11 octubre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Taller de cuina d’octubre. Curs 2019-2020
23 octubre 2019
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària

Menú d’octubre. Curs 2019-2020
02 octubre 2019
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Activitats extraescolars definitives 2019-2020
30 setembre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Inscripcions activitat de coral. Curs 2019-2020
27 setembre 2019
Circulars, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Nom de les classes, eix principal. Curs 2019-2020
25 setembre 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Activitats extraescolars: Proposta i butlleta d’inscripció. Curs 2019-2020
24 setembre 2019
Circulars, Extraescolars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Projectes escolars