Facebook   Twitter

Projectes escolars

Padrins i fillols

El projecte d’apadrinaments és un projecte a llarg termini que iniciàrem el curs 2006-2007 i la seva durada és indefinida. Hi participen els alumnes des de 3 anys fins a 3r d’ESO.

Els agrupaments es mantenen al llarg dels cursos i tenen una doble vessant:

  • Entre dos cursos, com mostra la taula.
  • Entre alumnes. A cada alumne se li assigna un fillol o padrí del grup corresponent:
Fillols Padrins
3 anys 4t Primària
4 anys 5è Primària
5 anys 6è Primària
1r Primària 1r ESO
2n Primària 2n ESO
3r Primària 3r ESO

 

Hort escolar

Amb la necessitat actual d’incorporar noves estratègies i activitats que permetin potenciar l’educació ambiental, ara ja fa més d’una dècada que els matajonquers podem conèixer el cultiu ecològic a través de l’hort.

La possibilitat de poder tenir espais de cultiu al centre i que a més es pugui donar sortida als productes conreats a través de la cuina, fa prendre consciència de la importància de conèixer i protegir diferents ecosistemes i valorar l’esforç i responsabilitat que es requereixen per a poder-ho fer. Ho duem a terme des de totes les etapes , en diferents àrees i aleshores fem un treball pedagògic en relació als hàbits d’alimentació i salut. L’hort és un context idoni per treballar el marc pràctic, vivencial i manipulatiu que tant valoram.

No podem oblidar la col·laboració de moltes famílies que sempre troben un raconet per poder participar en aquesta important tasca.

 

Lectura en parelles

lectura parelles

Aquest projecte es realitza a segon cicle de primària amb la intenció de millorar la competència lectora. La finalitat és oferir eines per ser lectors competents i millorar les habilitats a partir de situacions de comprensió que siguin significatives per ells. La metodologia és inclusiva, basada en l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals.

 

El menjador escolar, un espai educatiu

Consideram el menjador com un espai educatiu més dins l’escola, on es transmeten principis i es treballen especialment hàbits. Perquè això sigui possible ens hem d’implicar tots: professorat, monitors, personal de cuina i famílies. La continuïtat i coherència pedagògica la garantim amb la presència dels professors al menjador, la feina a tutoria i el treball des de diferents àrees.

 

PROGRAMES QUE HEM DESENVOLUPAT EN EL PASSAT

Centres Ecoambientals

Amb l’aplicació d’aquest projecte fomentam la capacitat d’anàlisi dels alumnes respecte a les accions quotidianes en els espais que els acullen cada dia i el respecte als espais naturals. Per altra banda, es potencia la creativitat de l’alumnat per a desenvolupar estratègies de sostenibilitat. En el desenvolupament d’aquest projecte hi participa tota la comunitat escolar: les famílies participen en la recollida d’oli a casa... El coordinador, amb la col·laboració d’altres membres del claustre, gestiona els recursos i estableix anualment les accions a realitzar.  

Suport a la Lectura i Escriptura

El Projecte de Suport a la Lectura i Escriptura (PSLE) parteix de l’interès per fomentar i millorar les habilitats comunicatives que permeten tant l’accés al coneixements com la transmissió d’idees i continguts.

Amb aquesta feina intentam proporcionar eines als nostres alumnes per tal que siguin competents i es puguin desenvolupar plenament en les seves possibilitats en qualsevol àmbit que es trobin ja que entenem que la lectura i l’escriptura són unes habilitats instrumentals que no només estan presents a totes les àrees del currículum sinó també a tots els àmbits de la vida quotidiana.

Així mateix el domini d’aquestes dues destreses és fonamental i imprescindible per a l’èxit escolar, per a la integració en el món tecnològic actual o per fruir d’una autonomia i desimboltura personals.


Notícies relacionades amb: Infantil, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Notícies
relacionades

Valoració intercanvi Escola Gavina 1r ESO 2017
19 maig 2017
Circulars, Projectes, Secundària

Invitació presentació Dis-abled? març 2017
06 març 2017
Circulars, Projectes, Secundària

Espais de qualitat com a element facilitador dels aprenentatges
28 octubre 2016
Infantil, Menjador, Primària, Projectes, Secundària, UEECO

Rua i activitats extraescolars. Curs 2017-2018
05 febrer 2018
Circulars, Esdeveniments, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària

L’APA de Mata de Jonc organitza la rua!!!. Curs 2017-2018
01 febrer 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Menú febrer. Curs 2017-2018
01 febrer 2018
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

El rei Carnestoltes ens diu...Curs 2017-2018
31 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Reunió informativa 4t d’ESO, POSPOSADA. Curs 2017-2018
30 gener 2018
Circulars, Pares i mares, Secundària

Fruita Bona, berenar primària i secundària. Curs 2017-2018
29 gener 2018
Pares i mares, Primària, Secundària

Fruita Bona, berenar infantil. Curs 2017-2018
29 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares

IX Concert Cooperatiu Solidari. Curs 2017-2018
23 gener 2018
Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Activitat "històries bestials" a la Fundació La Caixa, 4 i 5 anys. Curs 2017-2018
22 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares

Canvi menú del 22 al 29 de gener. Curs 2017-2018
18 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Identificació número de telèfon. Curs 2017-2018
18 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Comissió de convivència. Bústia virtual. Curs 2017-2018
10 gener 2018
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO

Projectes escolars