El projecte d’apadrinaments és un projecte a llarg termini que iniciàrem el curs 2006-2007 i la seva durada és indefinida. Hi participen els alumnes des de 3 anys fins a 3r d’ESO.
Els agrupaments es mantenen al llarg dels cursos i tenen una doble vessant:
Fillols | Padrins |
---|---|
3 anys | 4t Primària |
4 anys | 5è Primària |
5 anys | 6è Primària |
1r Primària | 1r ESO |
2n Primària | 2n ESO |
3r Primària | 3r ESO |
Amb la necessitat actual d’incorporar noves estratègies i activitats que permetin potenciar l’educació ambiental, ara ja fa més d’una dècada que els matajonquers podem conèixer el cultiu ecològic a través de l’hort.
La possibilitat de poder tenir espais de cultiu al centre i que a més es pugui donar sortida als productes conreats a través de la cuina, fa prendre consciència de la importància de conèixer i protegir diferents ecosistemes i valorar l’esforç i responsabilitat que es requereixen per a poder-ho fer. Ho duem a terme des de totes les etapes , en diferents àrees i aleshores fem un treball pedagògic en relació als hàbits d’alimentació i salut. L’hort és un context idoni per treballar el marc pràctic, vivencial i manipulatiu que tant valoram.
No podem oblidar la col·laboració de moltes famílies que sempre troben un raconet per poder participar en aquesta important tasca.
Aquest projecte es realitza a segon cicle de primària amb la intenció de millorar la competència lectora. La finalitat és oferir eines per ser lectors competents i millorar les habilitats a partir de situacions de comprensió que siguin significatives per ells. La metodologia és inclusiva, basada en l’aprenentatge cooperatiu i la tutoria entre iguals.
Consideram el menjador com un espai educatiu més dins l’escola, on es transmeten principis i es treballen especialment hàbits. Perquè això sigui possible ens hem d’implicar tots: professorat, monitors, personal de cuina i famílies. La continuïtat i coherència pedagògica la garantim amb la presència dels professors al menjador, la feina a tutoria i el treball des de diferents àrees.
PROGRAMES QUE HEM DESENVOLUPAT EN EL PASSAT
Amb l’aplicació d’aquest projecte fomentam la capacitat d’anàlisi dels alumnes respecte a les accions quotidianes en els espais que els acullen cada dia i el respecte als espais naturals. Per altra banda, es potencia la creativitat de l’alumnat per a desenvolupar estratègies de sostenibilitat. En el desenvolupament d’aquest projecte hi participa tota la comunitat escolar: les famílies participen en la recollida d’oli a casa... El coordinador, amb la col·laboració d’altres membres del claustre, gestiona els recursos i estableix anualment les accions a realitzar.
El Projecte de Suport a la Lectura i Escriptura (PSLE) parteix de l’interès per fomentar i millorar les habilitats comunicatives que permeten tant l’accés al coneixements com la transmissió d’idees i continguts.
Amb aquesta feina intentam proporcionar eines als nostres alumnes per tal que siguin competents i es puguin desenvolupar plenament en les seves possibilitats en qualsevol àmbit que es trobin ja que entenem que la lectura i l’escriptura són unes habilitats instrumentals que no només estan presents a totes les àrees del currículum sinó també a tots els àmbits de la vida quotidiana.
Així mateix el domini d’aquestes dues destreses és fonamental i imprescindible per a l’èxit escolar, per a la integració en el món tecnològic actual o per fruir d’una autonomia i desimboltura personals.
Notícies relacionades amb: Infantil, Primària, Projectes, Secundària, UEECO
Venda dessuadores. Projecte solidari amb la Fundación Vicente Ferrer. Curs 2020-2021
22 gener 2021
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Projectes, Secundària, UEECO
Valoració intercanvi escola Gavina 6è primària. Curs 2018-2019
16 juny 2019
Circulars, Pares i mares, Primària, Projectes
Còdol: la revista de la UCTAIB ara només en versió digital
09 maig 2019
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Projectes, Secundària
Menú de març. Curs 2020-2021
24 febrer 2021
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Informadors COVID i necessitat de millora d’algunes mesures de seguretat. Curs 2020-2021
10 febrer 2021
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
VII Concurs literari de Sant Jordi. Curs 2020-2021
09 febrer 2021
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Dessuadores, darrera comanda. Curs 2020-2021
09 febrer 2021
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Carnaval i carta del rei Carnestoltes. Curs 2020-2021
03 febrer 2021
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Menú de febrer. Curs 2020-2021
29 gener 2021
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Bon Nadal, famílies!. Curs 2020-2021
22 desembre 2020
Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Menú de gener. Curs 2020-2021
22 desembre 2020
Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Jornada continuada 22 de desembre. Curs 2020-2021
16 desembre 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Campanya recollida de llibres. Curs 2020-2021
04 desembre 2020
Biblioteca, Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Loteria de Nadal, UCTAIB. Curs 2020-2021
02 desembre 2020
Circulars, Infantil, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO
Menú de desembre. Curs 2020-2021
30 novembre 2020
Circulars, Infantil, Menjador, Pares i mares, Primària, Secundària, UEECO